Snøfresere til salgs

Skal du selge snøfreseren din? Jeg kjøper gjerne kurante fresere. Feil og mangler er ingen hindring.
Ta kontakt på lklars1(a)gmail.com for et pristilbud. (Øst-landet)

Trykk på lenkene for å se status. Her er nok det meste allerede solgt. Men nye snøfresere kommer fortløpende for salg i sesongen.

15 thoughts on “Snøfresere til salgs

  • 25. januar 2024 kl 13:44
    Permalink

    Hei, har kommet over et lite låve funn, en Honda HS828. Som det er mulig få kjøpt. Men eier har tidligere slitt med at motoren ikke starter ved bruk av snorstart. Virker litt som om den ikke tar tak. Kanskje du har et svar på hva som kan være årsaken. Er dette en grei jobb å gjøre selv, eller bør den settes bort? hva er kostnaden på noe slik om så tror du?

    Svar
    • 25. januar 2024 kl 13:58
      Permalink

      Hei. Dette er veldig enkelt å fikse som regel.
      (Eller nei, nesten umulig å fikse, selg den til meg🤩)
      Neida. Det er som regel bare smøring som skal til, så lenge snora trekker seg tilbake. Da trenger du en 10 mm fastnøkkel og litt WD40.

      Svar
  • 18. februar 2024 kl 18:56
    Permalink

    Hei. Skal gå til innkjøp av en brukt snøfreser søkte litt på nettet og kom tilfeldigvis over siden din.

    Mye bra info ang rep/vedlikehold og tester av snøfreser.

    Har tittet litt på ariens og vurdere en med 9hk eller noe sterkere så event om du får inn en som du skal selge videre så kunne jeg ha vært interessert.

    Svar
  • 9. mai 2024 kl 19:27
    Permalink

    Har du noen sommerdeal? Må være to trinns

    Svar
  • 27. september 2024 kl 08:12
    Permalink

    Jeg er veldig irritert over deg årsak du ikke fjerner “Solgt” på finn. Jeg klikket mange bilder som det står “Solgt” på Finn. Ikke morsomt å kaste bort tiden!!! Du må lære å fjerne “Solgt” da jeg slipper å se “Solgt” på finn.no, takk!!!

    Svar
  • 20. oktober 2024 kl 16:17
    Permalink

    Hei!

    Jeg trenger å lakke viftehus og snøkastertut på min Honda 760, pga av slitasje fra strøgrus.

    Det er ikke hull, så jeg behøver ikke legge inn metallplate.

    Må jeg ta ut innmaterskruen, for å få gjort en akseptabel jobb?

    Svar
    • 28. november 2024 kl 13:38
      Permalink

      Morn du. Beklager seint svar. Havnet i søppel-mappa denne kommentaren. Det er klart enklere om du tar ut innmaterskruen. Om fresen er av nyere modell kan du bare ta ut innmaterskruen ved å fjerne bolten som går gjennom akselen. Da vil bare vifta sitte igjen. Fire skruer på hver side av innmaterskruen for å få ut hele greia. Da er det enkelt å få det bra uten å splitte maskinen i to (noe du må for å få ut vifta på de eldre 760-ene). Må ta forbehold om at jeg husker feil og at det faktisk er mulig å dele akslingen på alle 760-er. Kan hende det kun er på HS50 og HS70 og 80.

      Svar
  • 27. oktober 2024 kl 22:57
    Permalink

    Hva tenker du om en brukt Honda Snøfreser HSL 2511 F1? Ser det ligger en fra 2020 og 2022 på finn…Takk i fall du har tid til en kommentar…

    Svar
    • 27. oktober 2024 kl 23:10
      Permalink

      Det der er jo et beist av en snøfreser. Aldri testet, men sannsynligvis noe av det råeste du får tak i. Trenger ikke den i en liten oppkjørsel. Disse er vel mest for profesjonell bruk, men det hadde vært rått å ha en sånn.

      Svar
  • 27. november 2024 kl 17:15
    Permalink

    Hei,
    har med interesse sett gjennom dine tips og video for vedlikehold og rep av snøfreser.
    Vår freser med belter har de siste årene blitt vankeligere og vanskeligere å starte (snorstart), og i år er den helt død.
    Det er Norlett freser Modell 5-23 T med Tecumseh 5 hp motor.
    Etter store problemer med påhengere som viste seg å trenge bytte fra 95 til 98 oktan, har jeg sugd ut gammel 95 og fylt på 98 oktan, men fremdeles vil den ikke engang hoste litt. Det kan vel sitte bioavleiring fra gammel 95oktan i forgasseren, antar jeg. Forgasser i påhengeren måtte renses. Har du noen tips , bilder eller video på rensing av en slik enkel forgasser?
    Spørsmål 2: Er det noen mulighet til å ettermontere el-start på en slik motor?
    Jeg har et lite ultralyd bad for rensing av smådeler.
    Bor på Tåsen ved Ullevål Stadion.
    Hilsen DAHL – jon.dahl@outlook.com

    Svar
    • 28. november 2024 kl 13:29
      Permalink

      Heisann.
      1: Her må du nok bare få drenert ut den gamle bensinen fra forgasseren. Denne forgasseren har sannsynligvis ikke en egen dreneringsskrue. Da må du i så fall skru av flottørkammeret. Altså den koppen under forgasseren. Du kan også forsøke med startgass rett inn i forgasser, for å få den i gang. Enkel rens av forgasser: https://www.youtube.com/watch?v=B9ko4gbIA_I

      2: Sannsynligvis ikke på den lille motoren der. Men det kan hende. I så fall vil du se fire skruehull på høyre side av motoren, om du ser snøfreseren fra styreposisjonen. Du vil også se et lite deksel som kan fjernes ved svinghjulet.
      Men ettermontering av en ny starter vil fort koste deg 3-4 tusen kroner (inkl starteren), og da er du nesten på budsjett for en nyere modell med el-start om du tar innbytte i Norlett-en.

      Svar
  • 6. januar 2025 kl 13:22
    Permalink

    Hei! Flott med info for en fersking med ny (for meg) snøfres. Har du noe kjennskap til hva som kan være galt når vifte og innmater tar i hverandre? Begynte på min Meec fres i går da jeg jobbet med å flytte brøytekanter. Både vifte og innmater går fint (om enn med stygg slaglyd fra hvert treff når innmater er nærmest viften) så tviler litt på brytebolter, men hva kan det da være? Har vurdert å bare slipe ned de to innmater-endene som kommer nær vifta, men det er jo litt feil å løse saken på den måten. Setter pris på det du måtte ha av tips!

    Svar
    • 6. januar 2025 kl 13:30
      Permalink

      Hei. Her høres det ut som om du har fått bøyd metallet på skovlene en smule på grunn av en stein eller lignende. Fort gjort. Ville forsøkt å bruke en kraftig tang til å bøye den delen av skovlen som tar borti vifta i en retning som gjør at den ikke tar borti lenger. Av andre forklaringer kan det være at du har fått en liten stein på baksiden av vifta, slik at denne har forskjøvet seg utover i unaturlig posisjon? Den skal vanligvis ligge ganske tett til metallet innerst i viftehuset. Jeg har ikke så mange andre gode forklaringer på hva det ellers kan skyldes. Vanligvis er det det første alternativet som er aktuelt. Lykke til!

      Svar
      • 10. januar 2025 kl 15:10
        Permalink

        Hei igjen! Vil bare oppdatere. Jeg saget et 10-15 cm spor i en 60cm “2×4”-bjelke, tredde denne på skovlene som tok borti og bøyde de til. Nå er det ikke lenger kontakt mellom vifte og skovler. Mangler bare en modifisering for bedre utkast (skvettlapper på viften) så har jeg trolig en brukbar fres i noen år fremover. Takk igjen for hjelpen!

        Svar
        • 10. januar 2025 kl 15:15
          Permalink

          Så flott! Impeller-kit har jeg en oppskrift på. Bare ikke fått tid til å publisere saken ennå.

          Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *